söndag 26 april 2009

Tidsmaskin

Idag har jag blivit förflyttad i tiden, närmare bestämt till 70-talet. Jag var hos en arbetskamrat som älskar 70-talsprylar och har hela hemmet fullt. Färger är härligt och man blir glad! Men själv gillar jag just nu en färg bäst och det är vitt!

Det blev en loppisrunda till en Söndagsloppis på gångavstånd. Det blev också lite byten av loppisfynd. Jag bytte bort ett sett bella-burkar mot en gäng cap-plåtburkar! Ett bra byte tycker jag! Jag har ännu inte kommit in i plastsamlarperioden, men man vet ju aldrig...

Photobucket



På loppis hittade jag en superfin ljuskrona, helt i min stil. Rostig och sliten!

Photobucket


Photobucket

Photobucket



Det blev också ett målningsobjekt, ett gammalt skåp för 40 kr. Det ska i det snaraste bli förvandlat med hjälp av pensel och en burk vit färg.

Photobucket



Till sist blev det också en liten tavla med vintermotiv som nog ska kunna få en liten plats i mitt lilla bo.

Photobucket

Tack för fikat, Sara!

2 kommentarer:

  1. hej hej!!!!

    Det måste vi göra om :) fast roligast var nog loppis jakten. Ska vi skoj att se hur du kommer att måla skåpet. Den där kronan var så himla fin, dagens fynd...Ha en trevlig kväll.....

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fin ljuskrona:) Blev helt kär i den. Önska jag kunde få tag i en likadan:) /Camilla

    SvaraRadera