lördag 25 april 2009

Rostigt ÄR vackert

Det tycker i alla fall jag, och fler med mig verkar det som för i affärerna har det börjat dyka upp en hel del inredningsdetaljer som gjorts rostiga. Jag har läst någonstans om att man kan göra saker rostiga genom att gräva ner dem i jorden en längre tid. Eller ställa ut dem i trädgården så de blir pinade av vind och regn. 

Tror nog kanske det var den här boken:



Photobucket


Där har jag hitat en hel del Shabby chic-tips faktiskt. Bl. a. att man kan bleka tyger som man tycker är för starka i färgerna så de ser lite mer gammaldags slitna ut. Jag prövade med ett påslakan med rosor som blev perfekt. Men det är nog ett lotteri hur det blir för endel andra saker jag prövade med blev ganska konstiga i färgerna!

Nå, till saken. Jag har köpt två rostiga ljuslyktor som jag hängt i dörröppningen till mitt vardagsrum. De är riktigt rostiga och fina! Jag tycker verkligen om dem!

Photobucket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar