lördag 25 april 2009

Min kristallkrona har äntligen kommit

Photobucket



Har köpt en kristallkrona på tradera. Auktionen gick ut den 23 nov 2008. Den kostade 600 kr plus frakt som jag betalade in. Men någon lampa dök inte upp. Jag väntade och väntade och väntade. Säljaren hade skrivit att han hade mycket att göra och att det kunde ta upp till 21 dagar för paketet att komma. De 21 dagarna gick men inget paketet kom.

När jag hade väntat i en och en halv månad och inte fått svar trots ett flertal mail och telefonsamtal till en telefonsvarare, mailade jag tradera att jag behövde hjälp med affären. De skickade då ett påminnelsemail till honom. Men ingen lampa kom. Man kunde tro att ett företag skulle vara mer rädda om sina kunder. Jag väntade vidare och skickade flera mail varje vecka. Efter 3 månader fick jag tag i säljare per telefon och han lovade att skicka lampan nästa fredag. Nästa fredag kom och gick men ingen lampa syntes till.

Efter nästan 4 månader fick jag tag i honom igen och då sa han att han skulle skicka den på fredagen som kom. Jag svarade att det sa du ju förra gången också. Då ändrade han sig och sa att han skulle skicka den om en halv timme. Vid det laget hade han fått ett 15-tal negativa omdömen och 1 polisanmälan på sig.

Och så en dag efter över 4 månader dök lappen från bussgods upp och jag fick ÄNTLIGEN min lampa! Jag var säker på att jag blivit lurad men man ska aldrig säga aldrig.

Efter en del arbete med el och krokar kom tillsist lampan upp över mitt vardagsrumsbord och det blev riktigt bra! Slutet gott allting gott, men det tog tid...



Photobucket


Ps. Dagen innan jag fick lampan blev han avstängd från tradera! ds.

1 kommentar:

  1. Den som väntar på något gott...alltid lär man sig något nytt! Vilken vacker lampa och vilken kreativitet som flödar i ditt hem. Visst blir man avundsjuk på de människor som har det där "ögat" för vackra saker och kuriosa, eftersom jag själv inte har det och är så himla nöjd bara saker och ting fungerar...<3 Fortsätt inspirera! Kram Victoria.B

    SvaraRadera