söndag 29 mars 2009

Det verkar som inredningsprogrammen i TV glömt bort "Lantstilen"

När jag tittar på alla olika inredningsprogram i TV ser jag mordern design, grilliga färgkombinationer, ofta ganska minimailstiskt och helt enkelt mycket som inte jag tycker är speciellt snyggt. Jag ser aldrig sobert ljusa hem med inspiration från förr, sällan används loppis eller auktionsfynd.

Här om dagen såg jag hur det i ett inredningsprogram revs sönder ett fint kök i pärlspont, sånt som jag själv som bor i hyreslägenhet bara kan drömma om. Smaken är olika kan man ju tycka men det verkar som de nästan glömt bort Svensk gammaldags inreningsstil, Carl Larsson, Shabby chic och fransk-dansk inredning. Ganska konstigt för när man läser inredningsbloggar på internet finns lantstilen på var och varannan blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar