fredag 7 augusti 2009

Sommarjakt på "blå plåtburkar"

Är något jag ägnat mig åt i sommar. Loppisarna är dock inte helt fyllda av just blå plåtburkar så det har gått ganska dåligt. Här om dagen var jag på en marknad med massa loppisar. Där hittade jag i alla fall några fynd!



Photobucket

Här är en lite kantstött rund burk, men i bra skick inuti. Och tlll det humana priset av 10 kr. En fyrkantig burk med glaslock, tyvärr målad blå men användbar ändå



Photobucket

En rund användbar liten burk jag hittade på en tur till Vadstena.



Photobucket

Och här en burk som det varit tejp i!



Photobucket

Och här mitt bästa fynd, en jättefin mörkblå burk med rosor på. Klart min favorit från min plåtburksjakt!

1 kommentar:

  1. Vad mycket vackra burkar du har hittat! Jag är också lite småförälskad i just plåtburkar..

    Trevlig helg,kram Evelina

    SvaraRadera